SharePoint & OneDrive
Microsofts SharePoint hjälper dig dela och hantera innehåll, kunskap och program för bättre teamwork samt underlättar informationssökning och smidigt samarbete över hela organisationen. OneDrive ger dig möjligheten att dela, få åtkomst till och samarbeta i alla filer, oavsett enhet, var du än är.
Vad är skillnaden?
Både SharePoint och OneDrive är molnbaserade platser för lagring av dokument. Man skulle kunna beskriva det som att OneDrive är din personliga plats för lagring där du kan välja vilka filer du vill dela och samarbeta i. SharePoint, å andra sidan, är platsen för gemensamma filer, kommunikation, kalendrar, arbetsflöden och mycket mer, för hela din organisation.
SharePoint
Med SharePoint får du ett bättre samarbete med dynamiska och produktiva gruppwebbplatser för alla projektteam och på alla avdelningar. Dela filer, data, nyheter och resurser. Anpassa din webbplats för att underlätta teamets arbete. Samarbeta smidigt och säkert med teammedlemmar både i och utanför organisationen – på PC, Mac och mobila enheter.
OneDrive
Lagra, få åtkomst till och upptäck enkelt både personliga filer och delade arbetsfiler i Microsoft 365, inklusive Microsoft Teams, från alla dina enheter. Redigeringar du gjort offline synkroniseras automatiskt nästa gång du ansluter.
Kontakta oss gärna!
Vill ni veta mer om hur ni kan arbeta med SharePoint och OneDrive i ert dagliga arbete? Välkommen att kontakta oss så berättar vi mer.