AdobeStock_266160028
Hem / Supporttekniker inom telekom

Supporttekniker inom telekom

Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, erfarenhet av operatörsfrågor och en förmåga att leverera service på högsta nivå. Du är självgående, strukturerad och trivs i samarbete med både kollegor och externa parter för att hitta de bästa lösningarna för våra kunder. Här får du möjlighet att växa i en spännande bransch med varierande arbetsuppgifter och stort ansvar.

Om rollen

Tjänsten som supporttekniker innebär en varierande och utvecklande roll där du får möjligheten att supportera flertalet olika lösningar inom telefoni: från molnbaserade växlar till abonnemangshantering och operatörsfrågor. Som supporttekniker inom telefoni blir du en nyckelspelare mellan vår egen säljavdelning, operatörer/leverantörer samt slutkunden, där ingen dag är den andre lik. Ena dagen kommer du sitta inhouse och supportera befintliga kunder via mejl och telefon, för att nästa dag vara ute och driftsätta en lösning i kundens miljö.

Ansvarsområden

  • Hantera inkommande operatörsärenden från både säljavdelningen samt slutkund, exempelvis hantera porteringar, SIM-kortsbyten och MEX-ningar
  • Tillhandahålla kvalitativ support genom telefon och mejl för slutanvändare hos våra kunder
  • Felsöka hårdvara och leverera lösningar på de ärenden som berör tekniska frågor
  • Vid behov stötta kollegor vid driftsättning och installation av växellösningar

Anställning

Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Enköping
Lön: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning

Sista ansökningsdag är 8e december. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via mejl till framtid@accesit.se. Bifoga CV och personligt brev. Märk mejlet med Supporttekniker telekom.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök

bg copy 2

Vem är du?

Som person beskrivs du ofta som lyhörd, serviceinriktad och en riktig lagspelare. Du har ett naturligt intresse för teknik och teknikens utveckling som du gärna följer även på din fritid. För att lyckas i rollen som supporttekniker inom telefoni tror vi att du har några års erfarenhet av en liknande roll, kanske har du jobbat hos någon av de stora operatörerna tidigare och därför är van vid att hantera företagsabonnemang. Vidare drivs du av att leverera högklassig service, är strukturerad i ditt arbetssätt och är inte rädd för att ta egna initiativ. Avslutningsvis är du duktig på att arbeta över olika avdelningar och professioner, men är samtidigt självgående i ditt individuella arbete när det behövs.

Krav

  • Minst 2 års erfarenhet av att hantera operatörsfrågor, alternativt i en liknande teknisk roll inom telekom-branchen
  • Dokumenterad erfarenhet av porteringar och abonnemangshantering
  • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
  • B-körkort

 

Meriterande

  • Relevant utbildning
  • Teknisk erfarenhet av att supportera växellösningar och hårdvara
  • Tidigare arbetat i ärendehanteringssystem
IMG-0737
MicrosoftTeams-image (11)

Vilka är vi?

I mer än 10 år har vi varit en leverantör och partner av kommunikationstjänster till företag och organisationer runt om i hela Mälardalen. Med en kontinuerlig tillväxt, av såväl kunder som medarbetare, hjälper vi nu årligen över 700 företag med lösningar inom IT, telefoni och print.

Att arbeta på Accesit innebär att arbeta i ett roligt och tight team samtidigt som man ges en stor portion eget ansvar. Belöningen, utöver att den gemensamma arbetsplatsen blir ännu roligare, är ett fartfyllt kontor med flera aktiviteter, spännande event och kick-offer som aldrig gör dig besviken. Utbildning och kompetensutveckling är viktigt för oss och vi hoppas du ser lika positivt på detta som vi.

 

Frågor?

ester

Ester Weismann
Marketing & HR

ester.weismann@accesit.se

Kontor
IMG-0731
IMG-0733
IMG-0739

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Accesit Norden AB, orgnr. 556414-3914 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata