I mer än 10 år har vi varit en leverantör- och supportorganisation av kontorstekniska lösningar till företag och organisationer runt om i hela Mälardalen. Med en kontinuerlig tillväxt, av såväl medarbetare som kunder, hjälper vi nu årligen över 700 företag att fokusera på sin verksamhet.
En bra arbetsgivare har förutsättningarna för att vara en bra leverantör
Att vara en bra och attraktiv arbetsgivare är något vi ser på med ett otroligt stort ansvar. För att attrahera och behålla dedikerade medarbetare krävs ett löpande arbete med att vara lyhörd, öppensinnad och redo att ständigt utvecklas som organisation vilket givetvis även innefattar alla tjänster vi arbetar med.
Att arbeta på Accesit innebär att arbeta i ett roligt och tight team samtidigt som man ges ett stort eget ansvar. Belöningen, utöver att den gemensamma arbetsplatsen blir ännu roligare, är att våra anställda bl.a. ges ett riktigt bra ekonomiskt grundpaket samt har möjlighet att kompetensutveckla sig genom olika utbildningar och även påverka vad man arbetar med för tjänster och arbetsuppgifter. Att vår personal ska kunna växa som individer, bli mer kompetenta och uppnå ett "bättre jag", det ser vi som en självklarhet!
Att vara en leverantör som återkommande får ett förnyat förtroende hos sina kunder kan vara en av de absolut svåraste utmaningarna som finns på dagens rådande leverantörs-, och arbetsmarknad. Speciellt när både nya företag och tjänster dyker upp likt höstsvampar ur marken.
Vårt motto, som även återspeglas i vårt kundarbete, är att: "Utvecklas för att inte avvecklas."
Oavsett om vi agerar som befintlig,- eller som en potentiellt ny leverantör, så innebär en kontakt med oss tillgång till stark kompetens inom våra samtliga teknikområden, snabba och löpande kontaktvägar samt en ärlig, pålitlig och långsiktig dialog.
Vår historia
2010
Accesit grundas
Företagets grundas 2010 med visionen av att leverera "kommunikation för bättre affärer" (vilket också blev vår dåvarande slogan). Fokus ligger initialt på att leverera telefonilösningar med en personlig support.
2014
IT-tjänster och skrivare
I takt med att allt fler kunder efterfrågar samma personliga och engagerade hjälp inom IT-, och skrivartjänster som de får inom telefoni, adderas dessa två områden till vår tjänsteportfölj. På mycket kort tid blir detta en otrolig succé!
2015
Förstärkt fokus på IT
Efter flertalet lyckade IT-projekt och en stark kundtillväxt på kort tid (vilket även återspeglas i vår ekonomiska tillväxt) väljer vi att ta nästa steg med IT-satsningen. Vi bygger därför upp en egen hostingmiljö för att uppnå bättre kontroll, inte vara lika beroende av underleverantörer och för att kunna erbjuda IT-tjänster till förmånligare priser.
2016
Superföretag!
Som endast 1 av 580 företag (av Sveriges alla företag), tilldelades vi under 2016 utmärkelsen "Superföretag" av "Veckans Affärer". Att vara ett Superföretag innebär att organisationens tillväxt överstiger andra jämförbara företag på ett flertal olika mätbara punkter.
2019
Fordonstjänster
Under våren 2019 får vår tidigare satsning inom fordonstjänster extra luft under vingarna när Dialect Enköping förvärvas. Med en mångårig och erfaren personal, samtidigt som vi blir ackrediterade av Swedac, blir vi det naturliga valet för såväl det lilla taxiföretaget som för flera olika kommuner med sina omfattande fordonsbehov.
2020
Accesit 2.0
Med en vision om att förädla verksamheten blir Daniel P ensam ägare till Accesit. Förändringen innebär en uppdaterad ledning som alla verkar för en modernare och varmare framtidsvision bestående av ett förstärkt kund-, och medarbetarfokus.
2022
Nytt kontor
Under sommaren slog vi ihop våra kontor i Bålsta och Enköping och flyttade in i nya och fräscha lokaler på Garnisonsvägen 2 i Enköping.
Möt teamet på Accesit
Jimmy Gehrke
CEO
Fokuserar på att förädla Accesit samtidigt och arbetar som senior IT-rådgivare. Stort intresse för teknik, sport och kanske oväntat nog även schack.
Agerar administrativt stöd till försäljningsavdelningen samt säkerställer att kontoret ser tip-top ut. På fritiden hittar du henne antingen i ishallen eller utomhus i friluftskläder.
Projektleder, kvalitetssäkrar och ger administrativt stöd är bara några av sakerna Malin gör om dagarna. När våren står på glänt har hon dessutom fullt upp med sina odlingslådor där hemma.
Affärsutvecklare på Accesit sedan 2013 och har där troligen flest år i branschen. Företagets absoluta livsnjutare med stor passion för sol, medelhavet och röda viner.
Ny på Accesit men gammal i gamet! Som tidigare fotbollsmålvakt är han van med många bollar i luften; oavsett om det är fotbollar eller telefonilösningar.
Stjärnan som tog steget från receptionen rakt in på teknikavdelningen! Idag hjälper Lovisa våra kunder med allt från supportärenden till hela leveranser av växellösningar.
Hjälper våra kunder med installation, underhåll och support inom både telefoni & IT sedan 2019. Fotbollstränare till vardags och även bäst på företaget på FIFA20.
Anställd sedan 2019 med primärfokus inom nätverks-, och serverlösningar. Varierar fritiden med blöjbyte, golf och gaming. Är heller inte rädd för att lufta såväl skruvdragaren som hammaren om och när det bjuds upp till dans.
Varit på Accesit sedan 2021 och kan stoltsera med imponerande 30 års IT-branscherfarenhet. Har trots detta ändå lyckats förstöra en iPhone när han fick för sig att han skulle testa att byta batteri på den.
Med många år i branschen hjälper Bertil våra kunder med deras IT-miljö. När han inte är ute och far med husbilen sägs det att han extraknäcker som dräng på en gård i Västerås.
Hösten 2024 välkomnade vi Ludwig med lång och bred erfarenhet inom IT. Fritiden spenderas hemma i Mariefred, gärna på guppande vatten med ett fiskespö i handen.
Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Accesit Norden AB, orgnr. 556414-3914 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.
Hantera dina cookieinställningar
Nödvändiga cookies
Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.
Cookies för statistik
För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.
Cookies för annonsmätning
För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.
Cookies för personlig annonsmätning
För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig
Cookies för anpassade annonser
För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata