Hem / Nyheter / Ändrade öppettider i påsk? Glöm inte växeln
Header påsk

Under påsken är det många företag som har ändrade öppettider. Förutom att justera tiderna på hemsida, sociala medier och andra informationskällor är det viktigt att inte glömma växeln så era kunder vet vilka tider ni har öppet. Här visar vi steg för steg hur du ändrar öppettiderna i växeln.

Börja med att undersöka vilka tider som faktiskt gäller under påsken. Dubbelkolla tiderna med ansvariga chefer eller kollegor för att minimera risken att kommunicera ut fel öppettider. Kanske ska ni ha öppet under vissa timmar under skärtorsdagen och andra dagar helt stängt? Skriv gärna ned dem, dag för dag, så att du har dem framför dig innan du går in i växeln och anpassar tiderna.

Behöver du hjälp? Kontakta vår support >

 

Steg för steg: Ändra öppettiderna i växeln
DSTNY

Ändra schemaläggning av växel

  1. Som administratör loggar du in på MyAdmin med dina inloggningsuppgifter du har i växeln.
  2. Gå in på fliken Organisationsinställningar och välj Svarsgrupper eller Knappvalsmenyer (beroende på vart du vill skapa en ändring).
  3. Bocka i vilken svarsgrupp/knappval du vill ändra händelse på.
  4. Tryck på kalender-ikonen mceclip0.png på den händelsen det gäller, och sedan redigera-ikonen mceclip0.png
  5. Ändra öppettiderna enligt önskemål och klicka på spara.
Accesit UC2

Tillfälliga öppettider i växeln

  1. Logga in i adminportalen och klicka på Schema i menyn.
  2. Klicka på växelns namn i den vänstra kolumnen. I det här fallet heter växeln Accesit.

    MicrosoftTeams-image (20)

  3. Till vänster ser du klockslagen och högst upp hittar du datumen. Klicka i det vita området från det klockslag du vill lägga till en händelse och dra det till klockslaget händelsen ska sluta.
  4. I rutan Titel döper du händelsen. Under Välj Status väljer du Tillfälligt meddelande.

    MicrosoftTeams-image (21)

  5. Det kommer nu upp en varning om att händelsen krockar med en annan händelse. Klicka på Skapa temporär händelse. 

    MicrosoftTeams-image (22)


Använder du Softphone?
Då går det även bra att ändra öppettiderna under fliken Schemaläggning.

Telavox

Lägg till ett växelläge

  1. Logga in i adminpanelen och välj växeltjänster.
  2. Klicka på plustecknet och ge det nya växelläget ett namn, exempelvis Julstängt 2022, så du kan hålla isär dem enkelt.

    Skärmbild 2022-11-09 150605

  3. Klicka i kalenderprioritet. Denna inställning gör att din nya växellösning prioriteras över dina ordinarie öppettider.
  4. Klicka på spara och välj vilken funktion din nya växellösning ska ha, exempelvis Spela ljud och Lägg på.
  5. Välj ett telefonsvar och gå tillbaka till adminpanelen.
  6. Klicka på klockan och placera ditt nya växelläge i kalendern. Specificera under vilka tider den nya växellösningen gäller. Du behöver inte oroa dig för att det ligger dubbla växellösningar under vissa tider då du redan klickat i kalenderprioritet i steg 3.

    Skärmbild 2022-11-09 150700

Skapa ett röstsvar

  1. Logga in i adminpanelen och klicka på hantera ljud.
  2. Välj skapa nytt ljud.
  3. Döp din nya inspelning till ett passande namn.
  4. Välj om du vill skapa en ny inspelning direkt i telefonen eller ladda upp en existerande. Du kan ändra inspelningen var som helst från vilken enhet som helst genom att ringa numret längst ned i rutan och ange din kod.
lynes

Ändra öppettider som administratör

  1. Klicka på kugghjulet och välj er organisation

    1

  2. Hitta knappen Telefonisystem. Expandera vyn genom att klicka på och sedan svarsgrupper

    2

  3. Klicka på svarsgruppen vars öppettider du vill ändra, och sedan på Schemainställningar
  4. Klicka på plustecknet och lägg till schema

    3

  5. När du ändrar öppettiderna kan du välja vad som ska hända när någon ringer in på svarsgruppen under Välkomstmeddelande. Här kan du även välja vad som ska hända när någon ringer utanför öppettiderna. 

    4

  6. Spara ditt nya schema och gå tillbaka till Schemainställningar. Flytta ditt nya schema så det hamnar högst upp då växeln läser av schemat uppifrån och ner.

    5

ester

Ester Weismann
Marknadsansvarig

ester.weismann@accesit.se 

Relaterade nyheter

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Accesit Norden AB, orgnr. 556414-3914 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata