Hem / Nyheter / Accesit Norden AB byter utseende med ny logotyp, hemsida och grafisk profil
photo-1612344801387-1219e4677f21

Under 2020 blev Daniel Pettersson, med en vision att förädla verksamheten, ensam ägare till Accesit. Förändringen innebar en uppdaterad ledning som alla verkar för en modernare och varmare framtidsvision bestående av ett förstärkt kund- och medarbetarfokus. Nu startar nästa kapitel med en helt ny grafisk profil, logotyp och hemsida.

Under det senaste året har Accesit jobbat tillsammans med webbyrån The Generation för en modernare look av varumärket som speglar verksamhetens tjänster, vision och målsättningar. Förändringen har bland annat inneburit en uppdaterad grafisk profil, hemsida och logotyp för företaget.

– I samband med flytten och de nya lokalerna så kände vi att det var läge med en nystart, säger Daniel Pettersdon, ägare av Accesit Norden AB. Det blir en 2.0 för Accesit, fortsätter han.

Accesit går från färgerna svart, vitt, gult, rött och turkost till en mer stilren färgskala där den turkosa färgen både får dominera och accentuera. Typsnitten är moderna sans seriffer med tydliga geometriska inslag som ger ett lugnande och lättläst intryck.

– Den nya grafiska designen ligger mer rätt i tiden jämfört med den vi haft i snart 12 år, så vi kände att tiden var inne för en uppgradering, säger Daniel.

Skärmbild 2022-06-16 160734

Relaterade nyheter