2023-05-26
Accesit är nu återförsäljare av växelplattformen lynes
Vid årsskiftet utökade Accesit sin produktportfölj med den svenskutvecklade växellösningen lynes. Lynes är en oberoende företagsväxel som är utvecklad utifrån filosofin "mobile first", vilket betyder att funktionerna och innehållet i första hand skapas för att vara mobilanpassat. Det innebär att du kan göra alla inställningar och ändringar direkt i mobilen och slipper vända dig till en softphone eller adminportal. Plattformen fungerar dock lika bra på datorn som på surfplattan och direkt i webbläsaren.
Lynes har flertalet smarta funktioner som underlättar arbetsdagen. Företagsväxel, videomöten, telefonkonferenser och chatt samsas i ett och samma gränssnitt. Det gör att du slipper tredjepartslösningar och alltid har en stabil och uppdaterad kommunikationsplattform där alla funktioner fungerar sömlöst med varandra. Vad vi gillar mest med lynes? Att du kan ändra växelns öppettider direkt i mobilen. Perfekt när det uppkommer en röd dag mitt i veckan som gör att ni avviker från ordinarie öppettider. Nedan följer andra smarta funktioner vi gillar.
Hänvisning
Att ändra sin hänvisning i lynes är superenkelt och går lika bra att göra från din mobiltelefon, surfplatta eller dator och är ett enkelt sätt att slippa störande telefoner under möten. Men det kan också vara ett smidigt sätt att dela upp arbetsdagen i de delar när du är tillgänglig och de delar när du behöver sitta fokuserat och arbeta. Om ni har en bemannad växel blir det dessutom mycket lättare för er receptionist att veta vilka personer på företaget som är tillgängliga för samtal och inte.
Precis som i andra röstbrevlådor spelar du enkelt in ditt svarsmeddelande i lynes. Du kan även använda den smarta Text to Speech-funktionen där du istället skriver in ditt meddelande och texten omvandlas till ett talat röstmeddelande.
Videomöten
Utvecklingssamtal, möten eller intervjuer? lynes ger er stabila och brusfria videomöten och -konferenser i full HD. Det är enkelt och problemfritt att skapa och ansluta till möten. Du kan dessutom snabbt byta över från en pågående telefonkonferens till videokonferens. Om du vill visualisera en idé eller process, kan du även dela din skärm under videokonferensen.
Med mötesunika koder säkerställer ni att det som delas under mötet är säkert. När du bokar en videokonferens får alla deltagare en inbjudan via e-post med information om tid, vilket telefonnummer som gäller och pinkod. Mötet bokas direkt in i mottagarens kalender som en vanlig kalenderpost med all information och en klickbar länk som leder direkt till konferensen. Du kan såklart skapa era videokonferenser direkt via mobilen, surfplattan eller datorn.
Chatt & samarbete
Vill du snabbt och enkelt få input från en eller flera kollegor? I den inbyggda chatten skapar du enkelt olika kanaler för att chatta och utbyta idéer. Det blir en enda plats för meddelanden där du enkelt kommunicerar med enskilda kollegor, avdelningar eller hela företaget. Chatten minskar också mängden intern e-post och alla meddelanden är sökbara. Dina chattar och kanaler ligger alltid uppdaterade i molnet. Det gör att du chattar sömlöst via mobilen, surfplattan eller datorn och kan ta emot och svara på kommentarer snabbt och smidigt när du är på språng.
Du kan även dela filer, dokument, foton och videos, direkt från datorn. Plattformen går dessutom att integrera med populära tjänster som Dropbox och Google Drive, vilket gör att du med ett knapptryck kan dela en fil från någon av dessa tjänster. Detta fungerar lika bra oavsett om du använder mobil, surfplatta eller dator.
Övriga funktioner
Teamsintegration
Smart integration som hämtar din linjestatus inne i Teams och presenterar den i appen. Allt sköts självklart automatiskt, det enda du behöver göra är att aktivera den.
Överblicka abonnemang
Om du väljer lynes som operatör får du tydlig överblick av ditt abonnemang, exempelvis hur mycket surf du har förbrukat och hur mycket som finns kvar.
Lynes analytics
Kraftfullt statistikverktyg som i realtid visar alltifrån samtal i kö till snitt-svarstider på era svarsgrupper. Analytics gör det enkelt att bemanna svarsgrupperna och hålla nere kötiderna.