IT-tekniker på Accesit
Skulle du beskriva dig som en lyhörd och utåtriktad person som gillar att arbeta så väl praktiskt som serviceinriktat? Nu söker vi på Accesit dig som vill bli en del av vår supportavdelning med fokus på IT-lösningar. Som medarbetare på vår teknikavdelning brinner du för att ge den bästa tänkbara servicen mot dina kunder, är orädd för att testa nya saker och har ett naturligt driv.
Om rollen
Tjänsten som IT-tekniker innebär hos oss en varierande och utvecklande roll där du får möjligheten att arbeta med flera olika produkter, tjänster och system. Du blir en naturlig del av vår teknikavdelning där du också kommer att såväl samarbeta med, som att få lära av, dina kollegor. Din huvuduppgift blir att stötta teknikavdelningen inom IT genom att hantera, logga och lösa inkommande ärenden genom vårt ärendehanteringssystem.
Ansvarsområden
- Tillhandahålla kvalitativ support genom telefon och mail för slutanvändare hos våra kunder
- Leverera lösningar på de ärenden som berör tekniska frågor eller problem
- Felsökning och åtgärdande av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrningsverktyg
Anställning
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Enköping
Lön: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning
Ansökan sker via mail till framtid@accesit.se och intervjuer hålls löpande. Bifoga CV och personligt brev. Märk mailet med IT-tekniker.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som IT-tekniker har du några års erfarenhet från liknande roller där du supporterat IT-lösningar i kundens miljö: både på plats ute hos kund och via distans. Du har vana av att arbeta i ärendehanteringssystem samt är bekväm med att registrera tid. Som person har du god samarbetsförmåga och är lyhörd gentemot både kunden och dina kollegor. Du blir ofta beskriven som samarbetsvillig, social och driven. Andra personliga egenskaper som vi tror passar in hos oss är prestigelös, lättsam och med nära till skratt. Avslutningsvis har du har inga problem med att ta egna initiativ, föreslå nya lösningar och vara självgående i din yrkesroll när det behövs.
Kvalifikationer
- Minst 3 års erfarenhet från en liknande roll
- God erfarenhet av Windows 10 och 11
- Erfarenhet av administration av AD
- Erfarenhet av utskriftsproblematik
- God erfarenhet av Microsoft 365 suite
- Kan uttrycka dig obehindrat i både svenska och engelska
Meriterande
- Relevant utbildning
- Arbetat med server och nätverk
- Relevanta IT-certifieringar
- B-körkort
Vilka är vi?
I mer än 10 år har vi varit en leverantör och partner av kommunikationstjänster till företag och organisationer runt om i hela Mälardalen. Med en kontinuerlig tillväxt, av såväl kunder som medarbetare, hjälper vi nu årligen över 700 företag med lösningar inom IT, telefoni och print.
Att arbeta på Accesit innebär att arbeta i ett roligt och tight team samtidigt som man ges en stor portion eget ansvar. Belöningen, utöver att den gemensamma arbetsplatsen blir ännu roligare, är ett fartfyllt kontor med flera aktiviteter, spännande event och kick-offer som aldrig gör dig besviken. Utbildning och kompetensutveckling är viktigt för oss och vi hoppas du ser lika positivt på detta som vi.