Sinfra förenklade sin administration
Sinfra är en inköpscentral för verksamheter inom samhällsinfrastruktur. Accesit har fått förtroendet att hjälpa Sinfra med deras telefoni och nu delar Yusuf Tuysuz, administrativ koordinator på Sinfra, med sig av sina bästa tips på vad man som organisation ska tänka på när man ser över hanteringen av företagets telefoni.
En specialanpassad lösning
Idag beställer Sinfra sina telefoner, SIM-kort, skal, laddare och skärmskydd via Accesit som även ansvarar för växellösningen.
— Vi beställer ett "startkit" från Accesit vid varje nyanställning, berättar Yusuf. I samband med det så startas ett nytt abonnemang upp som kopplas direkt till växeln, så Accesit sköter också de detaljerna åt oss och det fungerar utmärkt, fortsätter han.
Startkittet kommer alltså i ett och samma paket och är redo att brukas direkt samtidigt som Accesit har koll på växelleverantören och att lösningen fungerar som den ska.
— Det är skönt, säger Yusuf, på så sätt blir det definitivt mindre tid att lägga ner på administration och kontroll. Vi är glada att Accesit valt att samarbeta med växelleverantören Telavox då allt fungerar alldeles utmärkt. Det fungerar felfritt och vi uppskattar verkligen att Accesit hjälper oss med detta, fortsätter han.
Johan Tärngren, försäljningschef och delägare på Accesit, ansvarar för Sinfras lösning och är väldigt nöjd över samarbetet.
— Vi har en jättebra dialog tillsammans med Sinfra, den är alltid rak och öppen och det känns verkligen att vi har gjort skillnad för dem, säger Johan. Innan vi tog över Sinfras lösning var deras hantering av telefonin väldigt spretig där de beställde hårdvara, tillbehör och abonnemang från olika leverantörer. Nu beställer de allt via oss och har verkligen dragit ner på det administrativa arbetet, berättar han. Yusuf är också nöjd med kontakten med Accesit.
— Johan säkerställer alltid att allt går rätt till och att vi får det vi behöver trots att vi som bolag är relativt små sett till antalet anställda, förklarar han.
”Vi beställer SIM-kort, telefoner och tillbehör i ett startkit vid varje nyanställning. I samband med det startas ett nytt abonnemang upp som bli kopplat direkt till växeln”
- Yusuf Tuysuz, Administrativ Koordinator
Yusufs bästa tips
Att upphandla sin telefoni och välja rätt samarbetspartner kan vara knepigt i en djungel av leverantörer. Yusuf har valt att dela med sig av sina bästa tips på vad man som bolag kan tänka på när man ser över hanteringen av telefonin och/eller val av partner.
— Välj absolut inte de största leverantörerna för då blir man lätt bortprioriterad, förklarar han. Det är inte alltid priset som ska väga mest, utan kvalitén. Speciellt när det kommer till en av de viktigaste kommunikationsvägarna vi har (telefoni) är det extra viktigt att välja rätt. Vi känner oss trygga med Johan och Accesit då vi vet att om vi skulle ha några bekymmer så löser Johan och hans team det, avslutar Yusuf.
På Accesit tackar vi Sinfra för förtroendet och ser fram emot ett långt och givande samarbete!