AdobeStock_168533932
Hem / Case / Ackes färgcenter

Snabb problemlösning när servern kraschade

Ackes färgcenter i Enköping är en lokal färghandel med ett brett sortiment av kvalitetsprodukter inom färg, tapet och golv med lång erfarenhet i branschen. Sommaren 2021 upplevde de en kraschad server som krävde snabbt åtgärdande.

paint2
ackes
universal-2

Utmaning

Ackes Färgcenter, som vid tidpunkten endast var telefoni och printkunder hos Accesit, fick uppleva ett serverhaveri precis innan personalen skulle gå på sin sommarledighet. Accesit ryckte in och levererade en server och nätverkslösning för att ersätta den kraschade servern. 

 

Slutet gott, allting gott

I all hast åkte Accesit ut till Ackes Färgcenter för att lösa problemet. Lösningen blev att sätta upp en ny server och nätverk som gick hand i hand med deras ekonomisystem. Teknikerna lyckades dessutom flytta information från den viktigaste hårddisken från den kraschade servern till den nya innan all information gick förlorad.

Utöver en ny server och nätverk utökades även IT-miljön med switchar, brandvägg och WiFi som företaget var i stort behov av. Idag är Accesit en helhetsleverantör åt kunden med IT-, telefoni- och printlösningar. Vi tackar Ackes Färgcenter för förtroendet att ringa oss när det inte gick som det skulle.

Relaterade kundcase

6 maj, 2022

Axelssons Turisttrafik

Helhetslösning vid byte av bokningssystem
27 juli, 2021

OPIGO

Opigo fick personliga IT-lösningar
3 maj, 2021

Spolpatrullen

Accesit levererar nu abonnemang, skrivare och elektroniska körjournaler till Spolpatrullen.
15 februari, 2021

M2Ytskikt

Nytt elektroniskt system för körjournaler